Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/u19798p77589/domains/aronabbo.nl/public_html/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 5941
Hoe richt je je winkel ook achter de schermen goed in? | Aron abbo

Als je denkt aan het inrichten van een winkel, dan denk je waarschijnlijk vooral aan het inrichten van de inrichting van de winkelvloer. Logisch, want een goede inrichting kan je helpen om klanten naar binnen te lokken en voldoende aankopen te doen om je winkel tot een succes te maken. Maar niet alleen de inrichting van de winkelvloer is van groot belang. Ook een goede inrichting van het deel dat zich achter de schermen bevindt kan bijdragen aan het succes van je winkel.

Rust en overzicht

De meeste winkels zijn erbij gebaat om overzichtelijk en rustig ingericht te worden. Zo houden bezoekers overzicht op wat er allemaal te koop is, en ontvangen ze niet zodanig veel prikkels dat ze gillend weer naar buiten lopen.

Hoe je de inrichting voor de schermen precies aanpakt, is natuurlijk afhankelijk van wat je verkoopt en van wat je doelgroep is. Over het algemeen geldt dat een natuurlijk aanvoelende looproute die de bezoekers zonder dat zij het merken door je hele winkel voeren, een goed idee is. Zo zien zij tenslotte je gehele assortiment, en komen ze misschien veel meer dingen tegen die zij willen kopen dan waarvoor ze in eerste instantie naar binnen kwamen gelopen.

Ook kan het helpen om logische artikelen bij elkaar in de buurt onder te brengen. In een kledingwinkel kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld alle broeken bij elkaar te plaatsen. Wat echter ook goed kan werken, is niet indelen op kledingstukken maar op outfits. Je verspreidt de broeken dan door de winkel, en hangt hen gecombineerd met bovenkleding die er goed bij past aan een rek. Zo geef je de klant direct een suggestie hoe de broek gedragen kan worden, en is de kans groot dat ook het shirtje dat erbij hangt wordt gekocht.

Ook achter de schermen

De rust en het overzicht die je op de winkelvloer het liefst ziet, moet je ook terug gaan zien in het deel van je winkel dat zich achter de schermen bevindt: je magazijn. Ook hier moet de boel overzichtelijk zijn en op een logische manier geordend. Niet voor je klanten, maar voor jou. Een goede magazijninrichting geeft je continue zicht op wat je nog op voorraad hebt, en wat je bij moet gaan bestellen. Het helpt je om een klant direct ja of nee te kunnen antwoorden als deze vraagt of iets nog op voorraad is.

Zorg voor goede stellingkasten en een systeem dat voor jou goed en logisch werkt. Houd je magazijn netjes opgeruimd, gooi lege dozen direct weg en verwerk nieuwe voorraden zo snel mogelijk. Alleen een winkel die achter de schermen netjes en georganiseerd is, kan dit voor de schermen ook zijn.